Review : Essence cooling eye roll-on

Voor mijn ietwat vermoeide ogen was ik op zoek naar de ultieme cooling eye roll-on.  Deze van Essence kost slechts 2,99 en voor dat prijsje wilde ik hem graag uitproberen.
De gel zit in een tube met een metaal uiteinde waarmee je de gel aanbrengt onder je ogen.  De gel is geschikt voor mensen met een gevoelige huid en bevat o % parfum en parabenen.



Maar toen ik het goedje aanbracht onder mijn ogen begonnen deze als een gek te prikken. Mijn ogen begonnen te tranen en in plaats van een mooie open blik kreeg ik puffy eyes !   Ik had geen idee waar dit aan lag tot ik in de review van ohfashion las dat dit kwam door het ingrediënt Phenoxyethanol.


Dit wordt gebruikt om bacteriën te doden zodat je langer van je beauty producten kunt genieten. bijwerkingen kunnen zijn : roodheid en een branden gevoel.  Nu is er in dit product 2,2 % gebruikt terwijl er normaal in Nederland niet mee dan 1 % toegestaan is .


Mocht je hier wel tegen kunnen dan is het een leuk budget product.
Neem je liever het risico niet laat het dan maar lekker liggen !
Het product is in ieder geval te koop bij kruidvat en trekpleister.




Reacties

Populaire posts van deze blog

Review : Action Fashion Professional Kleur shampoo Cherry Red

Win actie ! Moederdag ''mom ketting''

Win Actie ! OMG maskers !