Recept : Gepofte zoete aardappel



Eigenlijk houdt ik niet  van aardappelen en eet ik ze dan ook nooit gekookt en liever gefrituurd ;)  Dit is natuurlijk niet zo gezond dus besloot ik om een zoete aardappel te gaan poffen in de oven . 

Wat je voor dit recept nodig hebt aan ingrediënten ?

1 zoete aardappel
Aluminium folie 
Oven of magnetron
Serano ham
Roomkaas  
Cherry tomaatjes. 




Nadat je je aardappel afgeborsteld hebt prik je gaatjes in je aardappel zodat hij beter en sneller gaart.
Vervolgens wikkel je hem in aluminium folie, als een soort bakje.  Vervolgen leg je hem voor 45 minuten in de oven op 200 graden .   Tussendoor kijk je of hij al gaar is.
De aardappel is gaar als je hem makkelijk doormidden krijgt met een vork .


Nadat je hem even hebt laten afkoelen neem je een lepen roomkaas en besmeer je de aardappel.
Ik vind het lekker om er nog cherry tomaatjes en Serano ham naast te nemen.


Eet Smakelijk !  

Reacties

Anoniem zei…
Ziet er echt heerlijk uit! En zo te zien ook echt eenvoudig. Ik ga het zeker eens uitproberen :)

Populaire posts van deze blog

Review : Action Fashion Professional Kleur shampoo Cherry Red

Win actie ! Moederdag ''mom ketting''

Win Actie ! OMG maskers !