Redenen waarom ik het nieuws niet meer bewust volg.


Al dat gezeik over de pieten discussie,de vluchtelingen, IS en allemaal onzin over Bruce Jenner, [ oh sorry Caitlin was het nu ofzo? ]  De negativiteit blijft maar komen en meestal is het dag in dag uit het zelfde. Goed nieuws lees je bijna nergens meer en van het weer bericht momenteel wordt je ook niet erg vrolijk hihi.

Waarom gaan we massaal naar het nieuws kijken terwijl er maar een gedeelte van het verhaal vertelt wordt?
Waarom mag Sylvana Simons WEL over het geslachtsdeel van mannen praten en niet over zwarte piet?

Nederland is het land van vrijheid van mening uiting maar dit misbruiken we vaak door beledigingen naar buiten te brengen en te schelden.
We steken elkaar aan en geven gewoon  'die kut vluchtelingen' de schuld.

Ja Nederland mag meer aandacht besteden aan eigen volk, maar ik vind het ook tof dat vluchtelingen geholpen worden.
Ja ik vind dat zwarte piet moet blijven omdat het traditie is,  maar de oplossing om nu gekleurde pieten naast zwarte pieten te introduceren vind ik ook al tof.


De reden waarom ik het meeste nieuws niet meer volg is omdat het niet duidelijk genoeg is. Het zijn korte stukjes van een paar minuten die een landurige situatie moeten uit leggen. Het is logisch dat hier misverstanden uit ontstaan.

Ook komen er veel ''zeikerds'' in beeld en dankbare mensen zie je bijna niet voorbij komen.. Want ja , dat is nou eenmaal niet interessant genoeg.

Ik vind het zeer zonde waar dit naar toe gaat.
Zou het niet een keer prettig zijn om goed nieuws op te zoeken?

Daar worden we allemaal een stukje liever van.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Review : Action Fashion Professional Kleur shampoo Cherry Red

Win actie ! Moederdag ''mom ketting''

Win Actie ! OMG maskers !