Recept : CheeseCake De Gezondere keuze!


Met Diabetes moet je altijd op je eten letten,  toch betekent dit niet dat je niks lekkers meer mag eten.

Nu hou ik mij echter wel aan de regeltjes maar vond ik op www.diabetesfonds.nl een recept waar weinig suiker in zit maar wat toch erg smakelijk is . In het hele taartje zit 20 gram suiker, dit kan je ook vervangen door een ander zoetje om het compleet suikervrij te maken.  Vanaf nu ga ik vaker receptjes maken van deze site en dit artikel herken je doordat er achter het recept ''de gezondere keuze'' staat.

Het recept komt dus grotendeels  van het diabetes fonds maar ik pas hem een klein beetje aan. Want de springvorm van dat recept is 17 cm en de mijne is 25 cm.
Daarom gebruik ik 12 bisquitjes, en 500 gram kwark en iets meer boter voor de bodem. Echter gebruik ik maar 8 gram (toegevoegde)suiker. 






8/12 bisquitjes
40 gram (room)boter  (ik gebruik boter)
70 gram roomkaas met weinig vet
500 gram magere kwark
2 eieren
scheutje citroensap
20 gram suiker ( of andere zoetstof)
15 gram maizena
1/5 eetlepel water
15 gram jam
handjevol rood fruit.





Je verkruimeld de koekjes en vermengt deze met de zachte boter. Nadat je bakpapier op je kleine spring vorm hebt gelegd druk je de bodem aan met dit mengsel.


Klopt de roomkaas los en voeg daar 10 gram maizena,citroen sap,kwark,eieren en suiker/zoetstof aan toe.

Doe deze vulling ook in de springvorm en bak de cake 45 minuten in de oven op 150 graden.  Laat hem dan een half uur in de oven afkoelen.

Maak op laag vuur de topping met water 15 gram jam en 5 gram maizena, als dit begint in te dikken kun je aardbeien, frambozen of ander rood fruit  toevoegen.
Ik gebruik kersen

Smeer dit uit over de cheesecake en zet hem dan nog een paar uur in de koelkast om op te stijven.







Reacties

Populaire posts van deze blog

Review : Action Fashion Professional Kleur shampoo Cherry Red

Win actie ! Moederdag ''mom ketting''

Win Actie ! OMG maskers !