Review : John Frieda Luxorious Volume Shampoo & Conditioner.


Ik deed mee met een win actie op Facebook en won daarmee 3 producten uit de volume lijn van John Frieda.

Vandaag review ik de shampoo en conditioner.


foto van Engelina Graepler.


De shampoo en conditioner zijn beiden doorzichtig en voelen ''licht'' aan zodat je haar niet word verzwaard. Heel logisch ook want je wil juist luchtig haar om volume te creƫren.
Ik heb nog nooit eerder een doorzichtige conditioner geprobeerd dus ik was meteen erg nieuwsgierig of dit product mijn haar ook wel echt zou voeden .

Dit zijn de ingrediĆ«nten. 

Aqua, Sodium Laureth Sulfate, Glycerin, Cocamidopropyl Betaine, Coco-Glucoside, Sodium Chloride, Sodium Lauryl Sulfate, Parfum, Lauric Acid, Glycol Distearate, Polyquaternium-7, Benzyl Alcohol, PPG-9, Cetyl Alcohol, Disodium EDTA, Laureth-16, Polyquaternium-52, Glycine, PEG-12 Dimethicone, Maris Sal, Malic Acid, Succinic Acid, Stearoxypropyl Dimethylamine, Hydrolyzed Vegetable Protein PG-Propyl Silanetriol, C14-28 Isoalkyl Acid, Citric Acid, C14-28 Alkyl Acid, Methylchloroisothiazolinone, Stearyl Alcohol, Methylisothiazolinone, Sodium Hydroxide, Linalool, Butylphenyl Methylpropional.

De shampoo stript echt mijn haar. Ik krijg er echt zo'n squeaky clean gevoel van. Persoonlijk vind ik dit erg prettig.  Je hebt maar een klein beetje nodig en de shampoo schuimt ook lekker. De geur vind ik wat minder, alsof je een fluor hap in je haar smeert.  De conditioner heeft dezelfde geur overigens echt verschrikkelijk.
Dit is gelukkig op te lossen om na het het douchen een haar parfum te gebruiken of er nog een lekker geurend haarmasker in te smeren.  De shampoo doet echter wel zijn werk en daar gaat het natuurlijk om.
Of ik er meer volume door krijg? Geen idee maar mijn haar krult wel net iets mooier dan normaal gesproken.

De conditioner is doorzichtig en dat vind ik apart.
Ik was vooral benieuwt of dit product mijn haar zacht en door kambaar zou maken . Aangezien ik een aardige slag in mijn haar heb kam ik het soms onder de douche.
Echter voelde mijn haar heel stroef aan na gebruik en kreeg ik er geen kam meer doorheen. Daarom besloot ik als derde stap nog een haarmasker te gebruiken.

Mijn mening is dat de shampoo erg prettig werkt en zijn werk doet maar dat de conditioner weinig doet voor mijn haar. Nu is de shampoo ook bedoeld voor fijn haar en heb ik een aardige bos. Misschien dat dit verschil maakt?
Ik ga de fles nu gewoon lekker opmaken en misschien stel ik mijn mening nog wel bij? Voor nu ben ik niet zo heel enthousiast.

Reacties

lot0101 zei…
Wat leuk! Ik heb m ook laatst geprobeerd! De geur van de shampoo is inderdaad anders dan bij andere merken... Een beetje zoals bij veel kappersshampoos.

Daarnaast moest ik ook erg wennen aan het stugge gevoel, maar naar een paar keer (5x) gebruiken werd het gevoel fijner en viel mijn haar ook echt beter, alsof ik meer/voller haar had!! Het duurde dus even, maar het had wel echt zichtbaar effect :)Ik heb dan ook erg fijn haar, waarschijnlijk maakt dat het verschil..! Een normale conditioner is vaak oko veel te zwaar voor mijn haar, deze lichte conditioner past beter bij mijn fijne haartype, want had wel het idee dat mijn haar erdoor goed werd verzorgd:)Ik ben zeker fan!

Populaire posts van deze blog

Review : Action Fashion Professional Kleur shampoo Cherry Red

Win actie ! Moederdag ''mom ketting''

Win Actie ! OMG maskers !