Twitter Gekte - Bodyshaming & discriminatie.

Sinds een tijdje is het onderwerp bodyshaming trending.

Mensen praten er meer over , keuren het af maar er zijn ook genoeg mensen die denken dat het helemaal oké is om te gaan shamen. Nu kan ik iemand die mij fat- shamed natuurlijk terug pakken met zijn of haar te grote neus maar dan zou ik precies hetzelfde doen. Laten we alsjeblieft beginnen met onszelf te accepteren. En het mooie in onszelf te zien zodat we dit kunnen terug vinden in een ander. Het is zo gemakkelijk om op social media dingen te roepen en jou ene tweet of facebook berichtje kan duizenden mensen bereiken en nog meer mensen boos maken. Of je vind gelijkgestemden die er nog eventjes een schepje boven op doen. Zelf kamp ik al ruim 18 jaar met pesters.  Ik zag er anders uit als anderen en was ook nog eens te dik. Dat fat shamen begint al op de kleuterschool.
Eerlijk? Ik ben het gewend en het doet me steeds minder. Echter word ik wel woedend als ik zie dat het anderen gebeurt. En niet alleen fat shaming maar ook skinny shaming, rich shaming, black, white trans, genderfluid alles... Waarom doen mensen dit ? Zijn ze zo onzeker dat ze deze onzekerheden op anderen uiten?  Ben je zelf zo bekrompen dat je gelooft dat wat jij doet goed is ? We hoeven niet iedereen mooi te vinden, maar dat kunnen we netjes voor onszelf houden. Je hoeft niet iedereen te willen daten want niet iedereen laat de mooie kant vanbinnen zien.  Zelf besluit ik om mijn stem of toetsenbord te laten spreken voor diegenen die s'nachts stilletjes in bed hun tranen laten vloeien, voor hen die nooit de donkere kast kunnen verlaten om te kiezen voor de regenboog. Voor hen die hun haar nooit laten groeien en hun eerste lipstick nooit zullen kopen.  Voor hen die zichzelf willen zijn, verliefd willen zijn, trouwen, kinderen krijgen. Zij, die hun toekomst laten verkruimelen door een ''mening'' van andere mensen. Ik hou van mezelf.. niet om hoe ik er uit zie..


Maar omdat ik empathisch vermogen heb. Kritiek kan ontvangen en ook mijn mening kan geven zonder iemand direct te kleineren... Zoals laatst, toen Twitter weer los ging en dit keer op Eva Simons.  Zij droeg een kostuum dat wel heel erg bloot was bij het kruis.  Ik vond het een beetje te ver gaan maar er waren ook mensen die haar hele lichaam af gingen kraken.Waar is dit voor nodig ? Ze is een prachtige vrouw. Vervolgens kreeg ik een hoop kritiek omdat ik het pakje niet mooi vond. Ik neem die kritiek en ga verder. Maar nu momenteel met Marianne Zwagerman.
Deze vrouw gooit een tweet de lucht in over een genderfluid koppel. ''Als ze 50 kg afvallen weten ze vanzelf weer of ze een jongetje of meisje zijn''.  Dit is pure discriminatie van het ergste soort. Maar deze mevrouw kan niet tegen kritiek. Ik vond het een sneue tweet, typede dit en word meteen geblokkeerd.  Hoe wil je dat in het echte leven gaan doen mevrouw? Je kunt niet overal van weglopen. Vervolgens een hele hoop tweets die mevrouw in kwestie zelf gaan bodyshamen..  Hier haalt niemand een les uit. Het enige wat ik nog wil zeggen is, denk na voordat je iets zegt, tweet of jou mening de wereld in helpt op welke manier dan ook.  Heb respect voor jezelf,voor een ander.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Review : Action Fashion Professional Kleur shampoo Cherry Red

Win actie ! Moederdag ''mom ketting''

Win Actie ! OMG maskers !