Food of the day - Unicorn Cupcakes


De laatste week was ik weer aan het bakken geslagen!
Ik ben een unicorn gek en besloot om daarom simpele unicorn cakejes te bakken die ook nog eens suikervrij zijn.
De topping is niet suikervrij, maar deze kun je ook vervangen natuurlijk. De size is kleiner dan je gewend bent en daardoor krijg je ook nog eens minder calorieën binnen, tenzij je dat als een excuus ziet om er twee te eten hihi.


Nodig - 

Blueband bakboter met roomboter smaak 125 gr,
mini shotbekers papier van de action.
100 gr bloem
150 gr zelfrijzend bakmeel
spekjes
klein beetje gesmolten chocolade, ik gebruikte white crisp
kleurstof, glazuur & sprinkels.
Sucralose ( 0,5 gr staat gelijk aan 5 gr suiker)
fondant

foto van Engelina Graepler.


Ik smelt de boter in de magnetron tot het compleet vloeibaar is.  Hierbij voeg ik 10 gr sucralose toe en de bloem en het bakmeel. Goed mixen tot je een deeg hebt en vullen maar ! zodra de cups zijn gevuld doe je deze 25 minuten op 175 graden in de oven, of tot ze goudbruin van kleur zijn en laat je ze afkoelen. 
Terwijl je cakejes in de oven staan kun je alvast verder met de hoorns en de oortjes. De oortjes maak ik van spekjes die ik schuin door midden knip. De hoorntjes maak ik van witte fondant welke ik om-twist. Op de hoorntjes gaat roze glazuur, sprinkels en gele kleur stof.


 Zodra de cakejes zijn afgekoeld smelt ik de chocolade in de magnetron. Vergeet niet tussendoor de roeren want anders verbrand je chocolade.
Met een theelepeltje schep ik wat chocolade op de cupcakes waarnaar ik zo snel mogelijk het hoorntje en de oortjes er in duw. De chocolade koelt namelijk snel af.
Met blauwe kleur stof maak ik nog snel oortjes en strooi ik er nog wat extra sprinkels overheen.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Review : Action Fashion Professional Kleur shampoo Cherry Red

Win actie ! Moederdag ''mom ketting''

Win Actie ! OMG maskers !