Meal prep : 5 x snelle salade + 1 x avondeten

''meal prepping'' is niks minder dan in bakjes je eten voorbereiden zodat je er de rest van de week bijna niet naar om hoeft te kijken. Als ik veel groenten en fruit in huis heb vind ik het handig om deze al vast klein te snijden. Zoals ananas of pompoen. Ik probeer wat extra vitaminen binnen te krijgen zonder elke dag in de keuken te hoeven staan koken en snijden. Dus besloot ik om vandaag binnen 1 uur tijd 5 salades en 1 x avond eten voor te bereiden.
Ik heb een paar hartige, een zoete en een paar gemixte salades.
foto van Engelina Graepler.


In de eerste salade gaat sla,rozijnen,citroen schijfjes,avocado & sinaas appel. Er zitten ook zaden doorheen.  Snel & simpel en lekker fris ook als ontbijt of bij een vis gerecht.

foto van Engelina Graepler.

De tweede salade is hartig en bestaat uit sla,komkommer,kikkererwten,zaden,tomaat en avocado.
De citroen schijfjes zorgen ervoor dat de avocado niet verkleurd.


foto van Engelina Graepler.


Deze salade bestaat uit komkommer,walnoten,citroen,khaki fruit ,bosuitjes en rozijnen. 


foto van Engelina Graepler.

De vierde salade is weer een hartige. Met kip,sla,komkommer,zaden,kikkererwten & avocado.
Hier ging citroen sap overheen.


foto van Engelina Graepler.

En als vijfde , heb ik een bakje met banaan,khakifruit & komkommer & tomaat.  De foto zie je boven aan.

Als avond eten kookte ik een buideltje pandan rijst, knipte het zakje open in het bewaar bakje en kookte intussen de broccoli binnen een paar minuten gaar in het nog kokende water van de rijst. Wat gekookte kip van de Aldi & kikkerwten erbij en klaar is kees. 

foto van Engelina Graepler.

Zo heb ik in totaal 6 gezonde prep bakjes voor deze week.
Erg handig als ik geen tijd heb om te koken of laat thuis ben en toch wat gezonds wil hebben zonder constant hetzelfde  te moeten eten.

Meal prep jij wel eens?

Reacties

Dan meal-prep ik onbewust hihi. Ik maak bijna elke week een salade waar ik inderdaad een aantal dagen mee doe. Saus doe ik er pas doorheen als ik het ga nuttigen.

Populaire posts van deze blog

Review : Action Fashion Professional Kleur shampoo Cherry Red

Win actie ! Moederdag ''mom ketting''

Win Actie ! OMG maskers !