Verhuis tips : Je huis opruimen/ dingen weg doen.

Ik ga verhuizen en man , wat kun je een hoop zooi verzamelen binnen 4 jaar tijd. De hoogste tijd om dingen weg te doen. Ik heb een lijst gemaakt voor mezelf en ik weet zeker dat jij deze dingen ook in huis hebt en weg kunt doen. Ik geef je ook extra tips.



* Oude telefoon kabeltjes, en dozen waar deze in hebben gezeten. Neemt alleen maar ruimte in beslag en het is niet zo dat je ze ooit toch nog nodig hebt.

* Verzorging producten die je hebt gekocht/gekregen maar jouw ding niet zijn. Geef ze weg of verkoop het ! Scheelt ook zo weer een doos . Ik heb er meerdere pakketjes van gemaakt en daardoor een aantal mensen blij gemaakt . Maar sommige producten heb ik ook verkocht.

* Oude handdoeken/kleding. Gooi die versleten broek gewoon weg, en als je versleten handdoeken hebt : Weg ermee!

* Tijdschriften.  Heel leuk die stapels Glamour maar ik heb die al 3 jaar niet meer aangeraakt. Bij het oud papier ermee!

Decoratie items & opberg doosjes. Dit spreekt voor zich. Zelf heb ik een aantal canvas doeken weg gedaan welke mij niet meer boeien.

Extra tips : Je kunt alles per kamer aanpakken, maar ook per categorie.  Ik heb eerst een aantal categorieën aangepakt zoals de kabels en verzorging spullen en ga dan verder per ruimte. Anders is er geen overzicht meer.  Want die fout maakte ik toen ik begon waardoor ik straks langer bezig ben met de woonkamer dan nodig was.

Meubels.  Ik heb een paar kasten die ik niet mee ga nemen.  Een zo'n kastje heb ik meteen uitgezocht en weggegeven. Scheelt al weer ruimte waardoor je meer overzicht hebt.

Zorg ervoor dat je huisdier een vaste plek heeft om zich terug te trekken als je alles aan het inpakken bent & en alles een chaos is.  Ik zorg er voor dat mijn slaapkamer zo'n plek is.  Daardoor heeft je dier zo min mogelijk stress door de verandering die gaat plaatsvinden. In mijn nieuwe woning gaat mijn kat ook zo snel mogelijk mee zodat er geen ontsnapping kans is als wij de meubels en dozen naar buiten brengen. Ik woon op ongeveer 27 m2 waardoor ik geen extra ruimte heb om ingepakte dozen alvast ergens anders neer te zetten.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Review : Action Fashion Professional Kleur shampoo Cherry Red

Win actie ! Moederdag ''mom ketting''

Win Actie ! OMG maskers !