Food: Mijn ''not that classic'' Pasta Carbonara

Ik zag iemand dit gerecht maken op youtube en besloot er ook een variant op te maken. Ik heb nog nooit pasta carbonara gegeten of gemaakt maar hij is verrassend goed gelukt.
Not healthy, wel delicious.

foto van Engelina Graepler.



Benodigdheden :

Pasta !
geraspte jonge kaas 
spekjes licht gerookt 
2 eieren 
nog meer kaas
peterselie
peper,zout
KAAS 

Ja ik heb lactose intolerantie maar van deze specifieke kaas krijg ik geen darmklachten !  Vandaar ook geen Parmezaanse kaas of andere klassieke kaas of room  die gebruikelijk zijn voor dit gerecht.
 

foto van Engelina Graepler.



Ik begin met het op zetten van een een pan met water waarin ik wat zout heb gedaan. Zodra het water kookt voeg ik de spaghetti toe. Ik maakte 2 porties dus gebruikte ongeveer 180 gram.  Intussen pak ik een  wok pan die ik goed heet laat worden en fruit daarin schijfjes knoflook in zonnebloem olie  en ik bak daar in de spekjes. Intussen kluts ik 2 eieren apart in een bakje en voeg daar peper,peterselie en wat kaas aan toe. Dit gaat je saus worden! Zodra de pasta klaar is doe ik deze bij de pan met spekjes. Ik voeg ook 100 ml kookvocht toe.


foto van Engelina Graepler.

Dan is het tijd om je eieren toe te voegen, zet je vuur op de laagste stand en roer snel je pasta om. Het is niet te bedoeling dat je roer ei krijgt, het moet een romige saus achtige substantie worden.  Vervolgens dump je wat pasta op je bord, strooi je er nog een shitload aan kaas overheen + peterselie ter garnering. Boven op leg ik tomaatjes die ik een kwartiertje op 200 graden in de oven heb gehad met een teentje knoflook..  Eet smakelijk!





Reacties

Populaire posts van deze blog

Review : Action Fashion Professional Kleur shampoo Cherry Red

Win actie ! Moederdag ''mom ketting''

Win Actie ! OMG maskers !