What the F(ood) : Gazpacho

Enkele weken terug at ik bij een open lucht restaurant een heerlijke gazpacho met tomaat en komkommer. Wat er precies in zat kon ik niet achterhalen maar met behulp van recepten die ik online vond en mijn eigen toevoegingen heb ik zelf een versie gemaakt. Ik had er ook nog graag basilicum bij willen doen, maar deze was niet verkrijgbaar op het moment, en na 2 supermarkten af te zijn gegaan koos ik voor peterselie en provinciaalse kruiden.


foto van Engelina Graepler.


Nodig :
Tomaten blokjes in blik
cherry tomaten bakje
3/4 komkommer
peterselie
zout
provinciaalse kruiden
peper
olijfolie
paprika
ui


Ik begin met het blikje tomaten blokjes, deze zijn al gepeld en kunnen zo de pan in. Vervolgens snijdt ik de rode paprika in stukjes, doe ik hetzelfde met de ui en doe ik deze ook in de pan. Het is een koude soep, dus ik maak hem niet warm.
Wel is een pan handig, omdat je er makkelijk met de staafmixer bij kan. Ik mix het eventjes tot een grof geheel en voeg er de kruiden,peper en zout aan toe.
Ook hou ik nog wat blokjes komkommer en stukjes tomaat apart als garnering, de olijf olie doe je er ook op het laatst pas overheen. Proef tussendoor eventjes of er wel genoeg smaak aan zit, aangezien ik geen basilicum had gebruikte ik extra veel peper.


Reacties

Populaire posts van deze blog

Review : Action Fashion Professional Kleur shampoo Cherry Red

Win actie ! Moederdag ''mom ketting''

Win Actie ! OMG maskers !