What the F(ood) - sinaasappel kip + rijst gerecht.


Als het buiten regent, en al een beetje donker wordt dan heb ik al snel zin om in de keuken te staan en met heerlijke specerijen en producten te koken, het huis ruikt dan lekker kruidig en brengt meteen het herfst gevoel naar boven.
Gisteren was zo'n dag en ik besloot een gerecht te maken dat ik nog nooit eerder heb geprobeerd, namelijk kip met sinaasappel. 

Afbeelding kan het volgende bevatten: eten


Nodig: voor 2 personen



Kopje rijst ( zelf kijken wat je voorkeur is)
200 gram kip 
Halve sinaasappel, sinaasappel rasp en sap ( zero waste)
Grote snuf kaneel

Peper
Paprika reepjes
Citroen sap
Limoen sap 
Olijfolie
Cherry tomaatjes gehalveerd.

Ik begin met het koken van de  rijst.
Ik kook water met de waterkoker en doe dit over de droge rijst. Als je dit 5 minuten laat simmeren dan is je rijst gekookt en hoef je de rijst ook niet meer op te zetten.
Voor wat smaak besprenkel ik de rijst met verse citroen en limoensap
Intussen verhit ik in een koekenpan wat olijfolie.
Ik marineer de kipfilet blokjes met sinaasappelsap,kaneel en peper en bak dit zo'n 15 minuten op stand 4 op het elektrisch fornuis, dit kan ook op middelhoog vuur.
Ik doe blaadjes verse basilicum in de pan en voeg ook paprika reepjes toe. Als de kip gaar is, sprenkel ik nog wat extra olijf olie in de pan zodat het vlees sappig blijft.
Als laatste wok ik de stukjes sinaasappel en sinaasappel schil en de tomaatjes nog eventjes mee. 
Ik maak mijn  bord op met rijst, nog wat extra basilicum en de kip en groenten en aanvallen maar.



Reacties

Populaire posts van deze blog

Review : Action Fashion Professional Kleur shampoo Cherry Red

Win actie ! Moederdag ''mom ketting''

Win Actie ! OMG maskers !