What The F(ood) : Vegan Boon bapao Sate


De Jumbo verkoopt sinds kort deze boon bapao  saté .

Het broodje is compleet plantaardig en het brood is gemaakt van groenten. Het broodje bevat 214 calorieën per 100 gram en klinkt hierdoor super gezond. Helaas is de ingrediënten lijst wel weer super lang.

Geen automatische alt-tekst beschikbaar.


  • Tarwebloem
  • pompoen 17%
  • groenten in wisselende verhoudingen 12% (tomaat, ui, knoflook, kool, spinazie, paprika)
  • water
  • kikkererwt 6%
  • zwarte boon 5%
  • gemalen pinda 3%
  • suiker
  • suikerstroop
  • bieslook 1%
  • kruiden en specerijen
  • tomatenpoeder (tomaat, kruiden en specerijen, dextrose, aardappelzetmeel, gistextract)
  • gist
  • tarwezetmeel
  • plantaardige olie (palm, kokos, koolzaad)
  • zout
  • zonnebloemolie
  • sojasaus (water, sojaboon, tarwe, zout)
  • aroma's
  • gemodificeerd maïszetmeel
  • soja-eiwit
  • emulgator (sucrose-esters van vetzuren, mono- en diglyceriden van vetzuren)
  • antioxidant (natriumascorbaat)
  • verdikkingsmiddel (xanthaangom, methylcellulose)
  • conserveermiddel (sorbinezuur)
  • voedingszuur (melkzuur, citroenzuur)

Afbeelding kan het volgende bevatten: eten

Ik zie als laatste ingrediënt zelfs melkzuur staan, maar dit is iets plantaardigs en kan ik met mijn lactose intolerantie ook gewoon eten. Wel zit er 6,7 gram suiker in en dat vind ik dan wel weer jammer. Maar goed, hoe smaakt zo'n plantaardig broodje Bapao dan eigenlijk?Afbeelding kan het volgende bevatten: eten


Ik neem een hap en proef qua broodje zelf geen verschil in smaak, hij had alleen wel ietsje luchtiger mogen zijn.
Qua gevoel lijkt het alsof je op een stukje kauwgom kauwt. Er zit dan ook Xanthaan gom in dus dat kan maar zo kloppen. Voor mij is dit een afknapper. De vulling zelf smaakt echter goed naar saté en qua mondgevoel ook.
Ik vind hem lekker en je kunt de bonen er nog in terug zien.
Maar sjee wat is dit broodje lastig om te kauwen.
Hoe lekker ik de vulling ook vind , en de smaak van het broodje zelf doet de textuur hem de das om.
Na een half broodje heb ik het eigenlijk al wel gezien.
Alsof ik een plakkerige homp in mijn maag heb zitten.

Is het een aanrader? Ben jij vegan en dol op een broodje Bapao, ben jij vegan- voedsel en de ingrediënten en texturen gewend dan is dit een aanrader. Heb jij een gevoelige maag, veel allergieën en wil jij een exacte kopie van dierlijk voedsel, dan is het niks voor jou.

Een broodje is 1,09 en te koop bij Jumbo.




Reacties

Populaire posts van deze blog

Review : Action Fashion Professional Kleur shampoo Cherry Red

Win actie ! Moederdag ''mom ketting''

Win Actie ! OMG maskers !