Lekkere gerechtjes voor een home made diner.

Mijn moeder kwam gezellig eten , en ik had haar een diner beloofd. Ik maakte tapas gerechtjes en zoete aardappel klaar. De zoete aardappel zijn we prompt vergeten te fotograferen maar was erg lekker.


Afbeelding kan het volgende bevatten: eten en binnen



Ik maakte bread knots, en serveerde er een peper knoflook sausje bij met grove knoflook.
Ik maakte ook gevulde eieren met kurkuma,basilicum en peterselie en curry kruiden.
paprika met honing geiten kaas.
kleine toastjes met komkommer,tomaat en aioli.


Afbeelding kan het volgende bevatten: eten


Ook lag er een turks kaasje, roombrie, peppadews en vijgenroomkaas omhuld met salami op het bord.
Op de prikkers zit een stukje komkommer, mozzarella en een tomaatje. Tussendoor nog wat nootjes en stukjes worst.

Afbeelding kan het volgende bevatten: eten

Ik maakte ook gevulde champignons uit de oven.
Ik holde ze uit , vulde ze met kaas,salami,rode peper,knoflook,aubergine en paprika en deed ze een half uurtje in de oven op 160 graden. Besprenkel ze met olijfolie en wat peper voor extra smaak en serveer er gebakken sjalotjes bij of rode uitjes.
Afbeelding kan het volgende bevatten: eten

We aten ook een zoete aardappel met crème fraîche uit de oven en pulled chicken. Helaas hadden we dit sneller op dan dat we een foto hadden gemaakt, maar het is zeker een aanrader.  

Afbeelding kan het volgende bevatten: fruit, toetje en eten


Als laatste een wafel met chocolade,suiker decoratie , bosvruchten slagroom en bosvruchten. We probeerden ook een voor ons onbekende citrus vrucht : De Sweetie.
Het is een combi van citroen,sinaasappel en grapefruit.


Het was een fijn etentje met nog genoeg lekkers over.
En.. je kunt dit zelf ook gemakkelijk thuis maken zonder veel geld uit te geven.Voor twee personen was ik ongeveer 25 euro kwijt, maar je had er met gemak 3-4 personen mee kunnen vermaken, sinds er nog wat over was.  

Reacties

Maaike zei…
Oh zo leuk gedaan! Ik vind allerlei kleine hapjes eten zo gezellig :-)

Populaire posts van deze blog

Review : Action Fashion Professional Kleur shampoo Cherry Red

Win actie ! Moederdag ''mom ketting''

Win Actie ! OMG maskers !