Optimale ruimte benutting + tips voor de indeling van je kleine keuken.


In mijn vorige woning was mijn keuken al erg klein,maar had ik wel ruimte om een extra kastje neer te zetten. In mijn nieuwe woning is de keuken nog kleiner en smaller en heb ik deze ruimte niet. Hoe zorg ik er dan voor dat ik al mijn keuken gerei,kruiden & bak spullen kwijt kan? Dat laat ik zien in dit artikel. Ik heb geen mooi daglicht in de keuken dus de kwaliteit van de foto belichting is wat minder. Mijn keuken is 3,45 m2.
Afbeelding kan het volgende bevatten: binnen

Als eerste tip : Hang grote lepels & keuken gerei op.
Dit scheelt ruimte in je lades en je hebt je meest gebruikte items bij de hand. De muur gebruik je niet om te koken en zo maak je optimaal gebruik van je ruimte.


Afbeelding kan het volgende bevatten: binnen


Ten tweede : Zet een doucherek neer voor kruiden,aardappelen en andere dingen die je veel gebruikt. Mijn blikken staan bijna allemaal boven in mijn keukenkastje waar ik zonder krukje niet bij kom. Voor het gemak zet ik enkele blikken in het rekje zodat ik er altijd bij kan. Ook bespaar je weer ruimte met dit rek omdat je in de hoogte werkt. Het kookboek dat je momenteel gratis aan kunt vragen ,paste er precies op en het ziet er meteen vrolijker uit.

Geen automatische alt-tekst beschikbaar.


Zet vloeibare producten & olie die je veel gebruikt in een leuk mandje. Je kunt het gemakkelijk verplaatsen en ook dit scheelt weer ruimte in je keukenkastjes. Het staat niet in de weg en als je toch meer aanrecht blad ruimte nodig hebt kun je het gemakkelijk verplaatsen.

Geen automatische alt-tekst beschikbaar.

Label plastic bakken en categoriseer je voedsel.

Zoals ik al zei, ben ik klein en kan ik niet zonder kruk bij de bovenste keuken kastjes. Door voedsel in bakken te doen en te labelen hoef ik alleen de bak er uit te trekken en weet ik precies wat ik nodig heb zonder alles aan de kant te schuiven.

Zet pannen & potten boven op je keuken kastjes. Pannen die ik niet vaak gebruik zet ik boven op mijn keuken kastjes. Het ziet er misschien niet zo strak uit maar zo heb ik wel ruimte in mijn kastjes voor voedsel, borden,bakjes en glazen ect.. 

En als laatste tip: Gebruik een trolley voor overige zaken die niet meer in je keuken kastjes passen. Ik heb verder geen kelder en vind deze trolley daarom wel handig. Er staat potten,kruiden & bak spullen in welke niet meer in de plastic bak pasten maar er zitten ook plastic bakjes,cupcake liners & wegwerp servies in en andere dingen die leuk zijn voor een feestje. De inhoud verschilt overigens maandelijks aangezien ik er ook wel eens frisdrank flessen in zet.

Geen automatische alt-tekst beschikbaar.

Heb jij ook zo'n kleine keuken? Hopelijk heb je wat aan mijn tips! Wat doe jij om je ruimte optimaal te benutten?

Reacties

Maaike zei…
Wat een handige tips. Vooral van het douche rekje. En het ziet er ook nog eens leuk uit :-)

Populaire posts van deze blog

Review : Action Fashion Professional Kleur shampoo Cherry Red

Win actie ! Moederdag ''mom ketting''

Win Actie ! OMG maskers !