High Tea : Ideeën ( zoet & hartig)

Mijn zusjes kwamen langs omdat ik een high tea hield voor hen. Ik kocht en maakte verschillende hapjes en die laat ik nu aan jullie zien.

Afbeelding kan het volgende bevatten: eten



Ik maakte als eerste een appeltaart in een rechthoekige bak tray.  Zo is het gemakkelijker om er kleine stukjes van te snijden. Ik zoette de taart met 8 gram vanille suiker en glazuurde de appels met kaneel en een beetje honing.
Zo is de taart toch zoet zonder dat er heel veel suiker bij komt te kijken.


Afbeelding kan het volgende bevatten: eten



Ik besloot ook gehaktballetjes te maken.

Ik gebruik rundergehakt,knoflook peper kruiden en een beetje zout als kruidenmix
Ik doe eerst een beetje (plantaardige) boter in de pan, en doe er vervolgens bbq saus bij en laat de balletjes hier in garen. Zo hebben de balletjes een aparte smaak en is het net ietsjes unieker dan gewone balletjes met ui bijvoorbeeld.


Afbeelding kan het volgende bevatten: eten

Ik zette ook een tapas plank neer met verschillende kazen en beleg.  Ook zette ik er toast bij en wat verschillende dips. Een beetje groente doet het ook altijd goed.

En een stokbrood mag ook niet ontbreken.

Wat is een high tea zonder nog meer zoetigheid?

Zelf eet ik voornamelijk suikervrij met hier en daar een uitzondering, maar ''the sweet side'' mag hier niet ontbreken met verschillende soorten zoetigheid. Choco pinda's, bonbons ect..

Ook ontdekte ik onlangs bij de HEMA chips met pesto smaak, ik heb ze nog niet geproefd op het moment dat ik dit typ maar het lijkt me best wel lekker.


Afbeelding kan het volgende bevatten: eten






Reacties

Maaike zei…
Dat heb je heel leuk gedaan :-D

Populaire posts van deze blog

Review : Action Fashion Professional Kleur shampoo Cherry Red

Win actie ! Moederdag ''mom ketting''

Win Actie ! OMG maskers !