Fall Food : Bladerdeeg kaas-pesto vlinders.


In 2015 deelde ik al een kaasvlinder recept. 

Ik had ze al een tijdje niet meer gemaakt en het artikel is ook verouderd. Er staan zelfs geen  foto's meer bij.

Met de herfst in aantocht leek het me leuk om deze rubriek te starten, het recept te verbeteren en jullie deze heerlijke  kaas-pesto bladerdeeg vlinders te showen.


Afbeelding kan het volgende bevatten: eten




Nodig :

pecorino romano
half potje pesto
1 rol vers bladerdeeg
1 ei 
teentje knoflook
peterselie of dille.
teentje knoflook

Je rolt het bladerdeeg uit , en besmeert deze met een half potje pesto. Vervolgens doe je er de kaas boven op.
Je rolt de bladerdeeg lap op zoals op de foto.
En snijdt ze vervolgens in plakjes.

Afbeelding kan het volgende bevatten: eten


Geen automatische alt-tekst beschikbaar.

Intussen maak je de egg-wash.

Afbeelding kan het volgende bevatten: eten

Ik kluts een ei met een teentje fijngesneden knoflook en peterselie in een bakje en met een bak kwast besmeer ik de bladerdeeg vlinders. Zo krijgen ze een mooi goudbruin kleurtje en krijgen ze nog meer smaak.

Geen automatische alt-tekst beschikbaar.

Dan kunnen ze 20 minuten de oven in op 190 graden.
Ik heb een oven die aan beide kanten verwarmt dus houdt hier rekening mee! Eventjes af laten koelen en eet smakelijk.  Ze zijn warm en koud heerlijk.


Reacties

Populaire posts van deze blog

Review : Action Fashion Professional Kleur shampoo Cherry Red

Win actie ! Moederdag ''mom ketting''

Win Actie ! OMG maskers !