Review : Kaolin klei - wat maakt je mooi


Bij watmaaktjemooi kocht ik een zakje kaolin klei van 50 gram.  Het is de bedoeling dat je het mengt met bijvoorbeeld, yoghurt, groente/fruitsap of water en het dan aanbrengt als een gezichtmasker. Dit is wat er staat op de website : 


Kaolin klei is afkomstig uit China, werkt absorberend en trekt gifstoffen en oneffenheden uit de huid, rijk aan mineralen, ijzer, magnesium, calcium, sodium en zink. De klei is geschikt in gezichtsmaskers, scrubs en reinigers. Ze word ook wel gebruikt in badproducten als mild reinigend ingrediënt. Kaolin is een zeer milde klei en dus ook geschikt voor een gevoelige huid.



Hier een foto van mijn o zo charmante bed hoofd (A)







Nu ben ik natuurlijk enorm nieuwsgierig hoe dit werkt voor mijn huid . Ik besluit om het te mengen met water en smeer het dan op mijn gezicht. Na 10 minuten wachten is het masker hard en klaar om afgespoeld te worden.
Ik krijg geen irritaties tijdens de inwerktijd en mijn huid voelt ook niet trekkerig aan .  Het resultaat is een babyzachte huid zonder rode vlekken.


50 gram kost 1,95.  Hier kun je gerust 3 a 4 keer mee doen als je niet al te veel gebruikt .


 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Review : Action Fashion Professional Kleur shampoo Cherry Red

Win actie ! Moederdag ''mom ketting''

Win Actie ! OMG maskers !