Recept : Cake met Danio limoen & kokos kwark


Ik ben gek op cake maar niet zo dol op alle extra boter, suiker en eieren die daarmee gemoeid gaan.

Daarom bedacht ik een gezondere versie van een cake waarbij ik kwark gebruik in plaats van eieren en slechts 10 gram boter.  Om de cake een aparte smaak te geven gebruik ik Danio kwark met limoen en kokos smaak.

* 10-15 gram boter
* 50-60 gram bloem
*50 gram zelfrijzend bakmeel
* Danio kwark limoen & kokos 

Ik gebruik een kleine ovenvaste schaal gekocht bij de action.



Je neemt ongeveer 50 gram zelfrijzendbakmeel, voegt hier de boter bij toe en 50 gram bloem. Je mixt dit geheel goed door . Daarbij neem je 5 grote eetlepels kwark en roert deze er 1 voor 1 doorheen zodat het beslag luchtig blijft.
Is het beslag nog te nat?  Doe er dan nog een eetlepel bloem doorheen.
Vervolgens gaat je cakeje zo n 25 minuten in de oven op 200 graden.  Is hij dan nog niet klaar? dan kan je cakeje er nogmaals 10 minuten in, om verbranding te voorkomen zet ik de oven dan iets lager zodat hij nog wel door kan garen.



Het resultaat is een luchtige taart/cake  met een fris zoete smaak zonder suiker en eieren. 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Review : Action Fashion Professional Kleur shampoo Cherry Red

Win actie ! Moederdag ''mom ketting''

Win Actie ! OMG maskers !