Gefermenteerde Groenten

Fermenteren is het laten rotten van eten , maar dan lekker.
Ik vulde mijn pot met de volgende ingrediënten .

Snoep tomaatjes
Lente ui
Komkommer
cocktail uitjes
knoflook teentjes
olijf olie 
Water

Ik sneed de groenten fijn en deed ze in een pot , het is belangrijk dat je groenten onder water staan, komkommer gaat in zijn eigen vocht staan, maar toch voegde ik nog wat water toe en wat zout .  Je topt hem af met olie zodat het goed lucht dicht afgesloten kan worden.  Ik gebruikte hier voor een omgespoelde pasta pot .




Vervolgens zet je je pot op een koele plek voor ongeveer 7-10 dagen . Je kunt je pot nog heel lang gekoeld bewaren als je hem luchtdicht afsluit .

Toen ik de pot na een week opende kwamen er kleine luchtbelletjes vrij , mijn gefermenteerde groenten waren klaar!




De smaak is heerlijk ! Een beetje zoutig maar toch erg fris door de knoflook.
Nu kun je de groenten op brood doen , door een salade of door de pasta of rijst.  Zo zijn je groenten langer houdbaar en hoef je niks weg te gooien.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Review : Action Fashion Professional Kleur shampoo Cherry Red

Win actie ! Moederdag ''mom ketting''

Win Actie ! OMG maskers !