Recept : Empanada's


Pas geleden maakte ik een lijst met 39 recepten.
Als je alleen woont heb je soms geen idee wat te koken en is het net zo makkelijk om dan maar snel een eitje te bakken. Met deze lijst is er geen smoes meer mogelijk want je hebt altijd wel wat te kiezen. Vandaag begon ik met recept 39, ''Empanada'' alleen doe ik het net wat anders.



BENODIGDHEDEN

* Een rol verse of plakjes ingevroren bladerdeeg
* blikje tomatenpuree
* Kruiden naar smaak ( ik gebruikte provencaalse)
* Bakje rundergehakt
* 3 eieren
* 1 rode ui 
* 1 normale ui
* Halve paprika


Versnipper je uitjes en hak de teentjes knoflook en fruit ze aan op laag vuur , voeg vervolgens het gehakt toe, en je kruiden. Bak het gehakt rul terwijl je intussen twee eieren hard kookt.   Voeg wat tomaten puree en je halve paprika in stukjes toe aan je gehakt en schep het mengsel in een kom.
Voeg daar aan toe je 2 hard gekookte eieren in stukjes en meng deze samen in de kom.  Laat het ei/gehakt mengsel vervolgens 30 minuten afkoelen. Dit is zodat je bladerdeeg straks niet scheurt als je de empanada's wil omvouwen.

Ontdooi je bladerdeeg in een kwartiertje of pak je verse bladerdeeg erbij en schep een eetlepel van je heerlijke mengsel op het bladerdeeg en vouw hem tot een halve cirkel, dit hoeft niet netjes te zijn. ( ik maakte gewoon een saucijzenbroodjes vorm)
Besmeer ze dan met het eigeel van het ongekookte ei.

Vervolgens leg je je empanada's 20 minuten in de oven op 200 graden.  Eventjes af laten koelen en eet smakelijk!

Reacties

Unknown zei…
hmm ziet er heerlijk uit!
Engelina zei…
Het smaakte ook goed. Mijn moeder en zusje heeft ze ook goed gekeurd :)

Populaire posts van deze blog

Review : Action Fashion Professional Kleur shampoo Cherry Red

Win actie ! Moederdag ''mom ketting''

Win Actie ! OMG maskers !