Recept : Kip Kerrie Salade + Lekker Soeppie


Zin in een kipsalade op je cracker of op brood?

Ik hou er van maar helaas zit er vaag suiker in of andere zoetstoffen die ik liever niet binnen krijg.
Daarom besloot ik om zelf een kip salade te maken, lekker simpel en super snel klaar. 

foto van Engeliina Graepler.

1 kipfilet

kerriepoeder
peper/zout kruiden
 1/4 paprika
optioneel - pompoen pitten 

Om te beginnen breng je een pannetje water aan de kook.
Hier doe je de peper/zout kruiden in, dit dient als bouillon en smaak versterker voor de kip.
Zodra het water begint te koken doe je de kipfilet in zijn geheel erbij en wacht je tot deze gekookt is en bijna uit elkaar valt. Vervolgens wacht je 20 minuten tot de kip gaar is en trek je de kip een beetje uit elkaar met twee vorken, of snijdt je de kip in blokjes.
Laat de kip eventjes afkoelen terwijl je intussen de dressing maakt. (ik deed hier pompoen pitten bij )


foto van Engeliina Graepler.

Ik gebruik een ''salad crème'' uit een Duitse supermarkt en doe daar kerriepoeder en rode paprika bij.
Zodra de kip is afgekoeld mix je deze goed met je dressing en laat je deze een nachtje in de koelkast staan zodat de smaken goed intrekken.

Tip : Van de bouillon die je over houdt kun je een lekker soepje maken met de overige paprika en enkele stukjes kip.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Review : Action Fashion Professional Kleur shampoo Cherry Red

Win actie ! Moederdag ''mom ketting''

Win Actie ! OMG maskers !