Review : Wat Maakt Je Mooi - Oatmeal cookie cleanser.


Ik ben al een tijdje op zoek naar een natuurlijk reiniger voor het gezicht aangezien ik een erg gevoelige huid heb.

Bij WatMaaktJeMooi vond ik deze cleanser. 
De bar zit in een plastic potje en word geleverd met extra spateltjes zodat je het product er gemakkelijk uit kunt scheppen. 

foto van Engelina Graepler.



De ingrediëntenlijst :  Kaolin, Prunis Dulcis, Theobroma Cacao,Butyrospermum parkii, Ricinus Cominus, Oatmeal, Capric Triglyceriden, Hippophae Rhamnoides Fruit Extract,Vitamine E, Lavandula angustifolia, Optiphen.



Ik noem meteen even de voordelen op van bepaalde ingrediënten:
Havermout neemt overtollige oliën op , exfolieert mild en is rust gevend voor de gevoelige huid.  Erg fijn,want ik heb een droge huid maar mijn voorhoofd wil soms nog wel eens vettig zijn omdat mijn haar er natuurlijk ook langs hangt.

Castor olie werkt ontstekingsremmend,reinigend en kalmerend. Het word ook wel eens wonder olie genoemd.



Verder zit er ook lavendel in, en meerdere verzorgende boters.

foto van Engelina Graepler.



Je kunt het als cleanser gebruiken maar laat je het zo'n 10 minuten zitten werkt het ook als een maskertje.

Ik maakte mijn gezicht nat, brak een stukje van de bar met het bijgeleverde lepeltje en wreef het tussen mijn handen tot het een lotion was en maakte hiermee mijn gezicht schoon. Ik heb het zelfs op mijn ogen gebruikt en ervoer gewoon 0% irritatie ! Mijn huid voelt na gebruik ook heerlijk zacht en mijn make-up is als sneeuw voor de zon verdwenen.

Ik ben echt heel erg blij met dit product.
De prijs is 8,95.  Dat is wat meer dan dat ik normaal zou uit geven, maar deze zijn dan ook hand gemaakt met natuurlijke ingrediënten en zonder zooi dat mijn huid irriteert. Ik heb dat er dan ook zeker voor over. 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Review : Action Fashion Professional Kleur shampoo Cherry Red

Win actie ! Moederdag ''mom ketting''

Win Actie ! OMG maskers !