Review : Wat Maakt Je Mooi - Black Head Soap free face cleanser

Wat Maakt Je Mooi heeft al een tijdje soap free cleansers voor het gezicht in het assortiment en na de oatmeal cookie variant te hebben opgemaakt ging ik dit keer voor de black head versie. Zal deze net zo goed of zelfs beter werken voor mijn droge en gevoelige huid ? We zullen het zien ! 

foto van Engelina Graepler.




Dit product bevat onder andere actieve houtskool.

Charcoal ( actieve koolpoeder) het perfecte ingrediënt voor het reinigen van je huid. Actieve kool onttrekt onzuiverheden, bacteriën, overtollig talg en vuil uit je huid. Actieve kool is daarom zeer geschikt voor mensen met een vette en onzuivere huid, maar omdat het de huid niet uitdroogt is het tevens geschikt voor droge en gevoelige huid.

De ingrediënten :
Kaolin, Vitis vinifera, Theobroma Cacao, Butyrospermum parkii, Betonite Clay, Ricinus Cominus, Simmondsia Chinensis Seed Oil, Oatmeal, Charcoal Powder,  Capric Triglyceriden, Chamomilla Rectita(Matricaria) Flower Extract, Vitamine E, Lavandula angustifolia, Rosmarinus Officinalis, Citrus Bergamia,Optiphen.

foto van Engelina Graepler.


Zo te lezen is dit product ook geschikt voor mijn droge en gevoelige huid ondanks ik geen erge onzuivere huid heb.
Het product is gemakkelijk uit het potje te halen met het bijgeleverde houten lepeltje en ruikt niet heel onprettig.
Ik wrijf een beetje tussen mijn handen met wat water tot het een klein beetje schuimt en breng het aan op mijn gezicht.

Binnen no time voelt mijn gezicht schoon aan en zelfs mascara verdwijnt als sneeuw voor de zon.  Ik merk wel dat dit product een beetje irriteert bij mijn ogen, dit deed de oatmeal cookie variant niet. Wellicht dat deze iets te heftig is voor mijn gevoelige ogen door de citroen die er in zit, daar kan ik namelijk niet super goed tegen.


Tip :  Laat de cleanser 10 minuten zitten en gebruik hem als een maskertje.

foto van Engelina Graepler.


Na het afspoelen laat de cleanser een vettig laagje achter op mijn gezicht wat ik in de avond erg prettig vind. Mijn huid voelt namelijk al snel trekkerig aan na het gebruik van reinigers en dat heb ik met dit product niet.
Verder ben ik zeer tevreden over de werking en reinigt hij mijn huid goed. Toch zal ik in de toekomst weer voor de oatmeal variant gaan omdat deze toch iets beter bij mijn huid type past.  
De cleanser kost 8,95 voor 95 gram en hier doe ik ongeveer 5 weken mee.  Je koopt hem hier .

Reacties

Populaire posts van deze blog

Review : Action Fashion Professional Kleur shampoo Cherry Red

Win actie ! Moederdag ''mom ketting''

Win Actie ! OMG maskers !