Allergisch? 90% stash weg ?

Ik ben er onlangs achter gekomen dat ik heel slechts reageer op bepaalde stoffen in verzorging producten.

Mijn hoofdhuid werd er onrustig van , ik kreeg uitslag op mijn gezicht en mijn huid jeukte ontzettend. Ik ben eens gaan googlen op bepaalde ingrediĆ«nten en kwam er achter dat ik allergisch  ben voor salicylate. ofwel salicyl zuur.

foto van Engelina Graepler.


Dit stofje zit in shampoo,deodorant,douche producten en zelfs in bepaalde make up producten. Noodgedwongen moest ik mijn hele stash gaan uitmesten en ik kwam tot de conclusie dat bijna mijn hele routine er aan moest geloven.
Want wat bleek ? Bijna elk product wat ik gebruik of in huis heb bevat dit stofje.Vandaar dat bepaalde geplande reviews of gekregen producten niet meer online zullen komen, ik kan het product simpelweg niet meer gaan gebruiken.
Natuurlijk baal ik hier echt ontzettend van en ga ik proberen om de ongebruikte (zelf betaalde ! ) producten te verkopen en andere producten geef ik weg..

Mochten jullie nog een fijne lijn van haar producten en lichaam producten weten zonder salicyl, laat het me dan weten :) Want niet elk product van een heel merk bevat dit, en momenteel gebruik ik alleen zwitsal en baby shampoo van Albertheijn.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Review : Action Fashion Professional Kleur shampoo Cherry Red

Win actie ! Moederdag ''mom ketting''

Win Actie ! OMG maskers !