Food of the day - low sugar banana cake.

Deze cake is perfect als tussendoortje of als lunch.  Het bevat bijna geen suiker en is toch lekker zoet door het fruit.  


foto van Engelina Graepler.

ingrediënten:

2 bananen
75 gram rozijnen
handje pecannoten 
ongeveer 150 gram zelfrijzend bakmeel
100 gram bloem
2 zakjes met vanille suiker ( 16 gr. )
100 ml water
50 gram boter
2 eieren.

foto van Engelina Graepler.




Ik begin met het pureren van de twee bananen en doe deze in een mengkom. Hierbij voeg ik de meel en het bloem toe en mix dit met een staafmixer. Ik voeg 100 ml water en twee eieren toe en mix het nog een keer. Ik roer er de noten en de rozijnen door heen en voeg ook de twee zakjes vanille suiker toe. Dit is in totaal 16 gram suiker in de gehele cake ! De cake gaat 40 minuten in de oven op 180 graden en is het lekkerst als hij nog warm is.
Vind je de cake niet zoet genoeg kun je er altijd nog poeder suiker overheen doen of een dot slagroom.
Zelf deed ik dit niet. 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Review : Action Fashion Professional Kleur shampoo Cherry Red

Win actie ! Moederdag ''mom ketting''

Win Actie ! OMG maskers !