Recept : Banana pumpkin cake !


Het is pompoenen tijd! En toen ik een flinke voor 2 euro scoorde wist ik nog niet precies wat ik er mee wilde doen.

Ik besloot hem in stukken te snijden en er de volgende dingen mee te maken :

Pompoen smoothie 
Geroosterde pompoen uit de oven


pompoen banaan cake 

pompoen soep

foto van Engelina Graepler.


Vandaag geef ik het recept voor de pompoen banaan cake.
Extra pluspuntje : suikervrij!
Hij is ook lactose vrij.

Wat heb je nodig : 

Blender ( optioneel)
50gr bloem
50 gr zelfrijzendbakmeel
2 eieren
100 gram pompoen
2 bananen
150 ml melk  ( ik gebruikte lactosevrije)
scheutje olie of wat boter
Specerijen, ik gebruikte koek kruiden..

foto van Engelina Graepler.

Ik kook eerst de pompoen en intussen doe ik de bananen, scheutje olie, eieren en de melk in de blender.  Als de pompoen gekookt is doe ik deze ook erbij.
Als je een egaal mengsel hebt kun je het bloem en meel gaan toevoegen & de specerijen. Je hoeft niet bang te zijn dat het een dik deeg word want de blender houdt alles vloeibaar.  Vervolgens doe je de cake op 190 graden een half uur in de oven of tot hij gaar is, dit verschilt per oven.
Ik heb een oven die van boven en onder verwarmt dus de mijne is wat sneller klaar.

foto van Engelina Graepler.

Geen blender? Geen probleem !  Doe alles dan gewoon in een kom en meng alles met een garde. Je houdt een lekkere squishy cake over ! Tip : Je kunt dit ook gemakkelijk als ontbijt eten aangezien er verder geen ongezonde ingrediënten in zitten.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Review : Action Fashion Professional Kleur shampoo Cherry Red

Win actie ! Moederdag ''mom ketting''

Win Actie ! OMG maskers !