Kerst recept : Hasselback aardappel & portobello met rode kool.

Het is weer bijna kerst en het leek me leuk om in de loop van de weken ''kerst'' recepten te delen.
Vandaag is dit de  hasselback aardappel. Het recept is voor 1 persoon.

foto van Engelina Graepler.


benodigdheden :

Aardappel
olijfolie of andere olie of boter
kruiden 
kaas ( optioneel)

Het komt er op neer dat je inkepingen maakt in een aardappel maar dan op zo'n manier dat hij net niet doormidden gaat. Ik wrijf de aardappel vervolgens in met knoflook peper kruiden en wat olijfolie. Dan gaat hij op zo'n 40 minuten de oven in op 180 graden. 


foto van Engelina Graepler.

Daarbij eet ik speklap in stukjes gesneden met tomaatjes en knoflook uit de oven.

En de portobello champignon!


foto van Engelina Graepler.

Een portobello is een grote champignon welke heerlijk is om te vullen met restjes.  Ik had nog een halve plak kaas over,wat rode kool en een stukje kip. Ik doe er een scheutje olie bij en dan gaat hij op 150 graden 15 minuten de oven in.

Ik serveer alles op een bedje van rucola sla met zaden & pitten mix.
Eet smakelijk!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Review : Action Fashion Professional Kleur shampoo Cherry Red

Win actie ! Moederdag ''mom ketting''

Win Actie ! OMG maskers !