Recept :varkens poulet met gekruide rijst.


De afgelopen dagen zijn er meer oliebollen naar binnen gegaan dan groenten dus werd het tijd voor een smaakvolle stoof pot met gekruide rijst.




ingrediĆ«nten: 

Varkens poulet

blikje sperziebonen gebroken

hele courgette

rode punt paprika

halve rode peper zonder zaadjes
2 tomaten
eigengemaakte kruidenmix
rijst.

Ik begin met het opzetten van een (wok) pan met water.
Hier voeg ik mijn eigen gemaakte kruiden mix aan toe waar onder andere knoflook,peper,kurkuma & barbecue kruiden in zitten. Dit is de basis voor mijn bouillon. Dan voeg ik het vlees toe en laat dit eerst een half uurtje koken op zacht vuur. Dan is het tijd om alle groenten toe te voegen.
Dit laat ik nog eens 5 kwartier in trekken zodat alle smaken goed worden opgenomen en het vlees lekker sappig blijft.
Dan is het tijd om het overtollige water/bouillon af te gieten.

Intussen kook ik rijst en doe hier dezelfde kruiden mix doorheen.  Serveer jou vlees en groenten erbij en eet smakelijk !

Reacties

Populaire posts van deze blog

Review : Action Fashion Professional Kleur shampoo Cherry Red

Win actie ! Moederdag ''mom ketting''

Win Actie ! OMG maskers !