What the F(ood) ! : Jumbo Vegan kip stukjes. ( hoe smaakt het? + recept )


Ik ben geen veganist, ik hou wel van een stukje vlees op zijn tijd, en eieren zijn niet weg te denken. ( Sorry Vegans!)

Maar wel probeer ik zo nu en dan vlees weg te laten en voor een vega/vegan product te gaan. Ik koos voor de ''kip stukjes'' van Jumbo eigen merk. Deze had ik nog niet eerder in de schappen gezien en ik werd er best benieuwt naar. Als je het ei weg laat is dit recept veganistisch, hoe ik het maak vegetarisch.



Ik combineerde de stukjes met noodles.

Benodigdheden :

Jumbo vegan kipstukjes

rijst noodles
kruiden divers
olie naar keuze
tomaatjes
knoflook
pinda's
edamame bonen

1 ei 

foto van Engelina Graepler.


Doe wat zonnebloem olie in een wokpan, laat wat knoflook fruiten, doe er vervolgens peterselie bij, de tomaatjes en de kip stukjes.
Laat dit eventjes aanbakken en voeg wat extra olie toe.
Dan is het tijd om de rijstnoedels er bij te doen. Ik voeg nog wat extra kruiden toe, pinda's edamame boontjes en roer ei.  even laten doorbakken en klaar is kees.. 


foto van Engelina Graepler.


Maar... Hoe smaakt het ?

Als ik een hap neem met alle ingrediënten door elkaar is het gerecht heerlijk. De stukjes hebben een kip textuur en door alle kruiden zijn ze goed op smaak gebracht. Alleen heb ik vaker vlees vervangers gehad die veel meer naar vlees smaken. Deze vervanger is lekker, maar ik zie het niet als vervanging van vlees. Daarbij moet je zelf de stukjes op smaak brengen. Had ik het zo in de pan gegooid was het gewoon veredelde tofu .

Zou ik het opnieuw kopen? Ik twijfel nog.
Ik heb nog een halve verpakking over, deze ga ik gebruiken bij ovenfriet en ik maak er knoflook saus bij.
Ik ben benieuwt hoe dat bevalt, bij dit gerecht vind ik de smaak echt ''too bland'' van alleen de kip stukjes op zichzelf. Als in : voor 1,00 heb je 500 gram tofu.
Voor 175 gram van dit product betaal je 2,25.
Is dat het waard? nee.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Review : Action Fashion Professional Kleur shampoo Cherry Red

Win actie ! Moederdag ''mom ketting''

Win Actie ! OMG maskers !