Recept : Granola bars zonder dadels of rozijnen


Ik had zin in een granola bar maar die in de winkel bevatten allemaal standaard dadels of rozijnen. Aangezien ik diabetes heb en er dan gemiddeld al 10 gram suiker in zo'n bar zit besloot ik ze zelf te maken. Ik gebruik pure chocolade chips en een heel klein beetje honing waardoor je op ongeveer 2,5 gram suiker per bar komt.

Ik maakte trouwens hele dunne plakken.

Afbeelding kan het volgende bevatten: eten



Benodigdheden



200 gr havermout
15 gram pure chocolade

12 hazelnoten
5 walnoten in stukjes gehakt
20 gram kokos vet 
15 ml honing

Dit ''recept'' is heel simpel.
Je mengt bovenstaande ingrediënten door elkaar tot alles lekker aan elkaar plakt en schept het mengsel op een bakplaat. Alles goed aan drukken en dan in de oven op 150 graden voor ongeveer 20 minuutjes. Even laten afkoelen en dan een uurtje in de koelkast zodat de plaat uit hard.
Breek hem in stukken of snijdt er mooie bars van en eet smakelijk!  

Afbeelding kan het volgende bevatten: eten

Reacties

Populaire posts van deze blog

Review : Action Fashion Professional Kleur shampoo Cherry Red

Win actie ! Moederdag ''mom ketting''

Win Actie ! OMG maskers !