Goede voornemens ! No Buy Januari


In de December maand geef je meer geld uit als normaal gesproken.  Aan cadeautjes voor anderen, leuke dingen voor jezelf die in de aanbieding zijn en misschien gebruik je het OV wel meer als normaal gesproken om familie een bezoekje te brengen met kerst. Daar wordt natuurlijk ook weer lekker gegeten en geef je daar ook weer eens extra geld aan uit vanwege alle extra's. Maar dan... is je portemonnee leeg en is het januari. Hier onder tips om te bezuinigen en ik vertel je wat ik niet ga kopen in januari.




Tip 1 : Laat in januari kleine dingen zoals buiten de deur eten achterwege, ga naar de markt als dit kan en koop daar je groenten voor de hele week & maak er lekkere salades van.

Tip 2 : Is het niet nodig laat het openbaar vervoer dan zitten, je vrienden heb je pas nog gezien en waarschijnlijk was je toch van plan met hun te gaan shoppen of lekker te eten.

Tip 3 : Laat mensen juist bij jou komen als je toch graag wil afspreken en laat iedereen een gerecht meenemen, american style!


Wat ik niet ga kopen in Januari ( en februari)



* Geen beauty items
* Geen alcohol!  ( scheelt geld en je lever wordt dr blij van)
* Geen boeken
* Niet buiten de deur eten 
* Geen kant en klaar maaltijden

Ik hoop op deze manier een beetje te kunnen sparen en wat geld opzij te zetten voor een laptop. En ook in December let ik al op wat ik aanschaf. Alle dingen voor mijn advent kalender aan mezelf kocht ik immers al in September en November.

Of ik me ook daadwerkelijk aan deze dingen heb gehouden laat ik je weten in Februari!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Review : Action Fashion Professional Kleur shampoo Cherry Red

Win actie ! Moederdag ''mom ketting''

Win Actie ! OMG maskers !