Feest Food ideeën - Kerst/oud en nieuw

Ik deel graag 3 lekkere ideetjes en recepten voor de komende feestdagen met jullie.  Het zullen makkelijke, oude & nieuwe recepten zijn. 


Triple chocolate cookies 
We trappen af met een makkelijke maar lekker feestelijke.
'homemade' heeft een koekjes mix voor 2,50 waarmee je in een hand omdraai heerlijke koekjes maakt. Je voegt namelijk alleen maar water toe aan de mix en je hebt een deeg.  Wel vind ik het dan feestelijk om er choco glazuur en choco/toffee sprinkles overheen te doen.

Afbeelding kan het volgende bevatten: 1 persoon, toetje en eten


BBQ saus gehaktballetjes

Afbeelding kan het volgende bevatten: eten


Ik nam een halve kilo half om half gehakt.
ik plette wat toastjes bij gebrek aan panko

gooide peper en peterselie erbij, een ei en draaide hier balletjes van. Ik gaarde ze in de oven voor een half uur op 200 graden.   Heerlijk zoet en hartig.

Snack plate 

Afbeelding kan het volgende bevatten: eten

Je kunt natuurlijk ook een dienblad samenstellen met verschillende kazen,worstjes en toastjes met dip.
Ik deed er ook nootjes en chocolade bij. Feestelijk en vooral handig als je meerdere gasten hebt. Het is een combinatie tussen kant en klare en zelfgemaakte dingetjes.


Wat eet jij graag tijdens de feestdagen? Kleine hapjes of hele gerechten?



Reacties

Maaike zei…
Heel leuk en handig deze tips! Zelf vind ik kleine hapjes gezelliger.

Populaire posts van deze blog

Review : Action Fashion Professional Kleur shampoo Cherry Red

Win actie ! Moederdag ''mom ketting''

Win Actie ! OMG maskers !