What the (F)ood : Garlic Knots


Ik zag in meerdere filmpjes op Youtube 'garlic knots' voorbij komen. Restjes pizzadeeg opgerold met knoflook boter.

foto van Engelina Graepler.


Ik heb geen idee of je ze hier in Nederland ook kunt kopen, in ieder geval niet bij mij in de buurt dus besloot ik ze zelf te maken. Voor 12 stuks heb je nodig :



300 gram bloem


snufje zout
snufje suiker

zakje gedroogd gist 7 gr

10 ml olijfolie

knoflook

boter  
150 ml warm water

( of kant en klare knoflook boter)






Een bericht gedeeld door Engelina (@engelina_graepler) op





Ik begin met een grote kom waar ik 150 ml warm water in doe. Daaraan toe voeg ik een snufje zout en suiker en het zakje gist. Zodra het begint  te schuimen doe ik mijn bloem erbij. Ik kneed het deeg 5 tot 10 minuten lang met mijn handen tot er een bal ontstaat. Deze bal laat ik 1,5 uur (met dit weer 3 kwartier )rijzen in een plastic kom met folie er overheen.




Zodra het deeg gerezen is kun je de bal gaan uitrollen en er reepjes van snijden. Vervolgens ''knup'' je ze en bestrijk je ze met je knoflook boter en kunnen ze voor 20 minuten in de oven.  Ik gebruikte kant en klare knoflook boter warmde deze op en deed daar een beetje basilicum bij. 
Je kunt ook knoflook fruiten in roomboter en er peterselie en bieslook bij doen en dit mengsel gebruiken. Je kunt de 'knots' ook eerst bakken en het mengsel erna overheen strijken.



Reacties

Maaike zei…
Dat klinkt heel lekker :-)

Populaire posts van deze blog

Review : Action Fashion Professional Kleur shampoo Cherry Red

Win actie ! Moederdag ''mom ketting''

Win Actie ! OMG maskers !